måndag 11 juni 2012

Biståndshandläggare i Kommunerna

Jag vet att det med all sannolikhet är olika beroende på vilken person, kommun, län man befinner sig i och kommer i kontakt med men jag har upplevt att biståndshandläggare, förstår att deras jobb kan vara krävande och svårt, bedömer väldigt olika. Vissa är "snällare" och andra hårdare. Jag kan lätt påstå att jag blir förvånad när någon jag vet har hjälp i hemmet, godkänt av biståndshandläggare på grund av att denne inte kan röra sig, möter mig på berget i full fart. Om man inte kan röra sig och städa undan hemma hur kan man ut och ta en slinga på många kilometer på berget? Visst om man har värk men vissa dagar är det bättre och andra sämre och då får man väl städa när man har en bra dag. Jag låter säkert hård och kall men jag förstår inte detta. Det måste finnas de som inte får den hjälp de behöver för att denna person i mina ögon utnyttjar systemet.