tisdag 19 juni 2012

Vindkraftparken i Hanöbukten

sverigesradio.se
Jag har nu sett reklam för vindkraftparken i Hanöbukten och jag blir lite rädd. Vi har fått information att vindkraften inte kommer synas på land men i deras reklam syns den tydligt. Det vill inte jag. Att jag inte är positiv till vindkraften är inget nytt. Jag tycker det är riktigt fult och just planerna på att placera ut vindkraft i hela hanöbukten är jag inte alls intresserad av. Min uppfattning är att det finns betydligt bättre sätt att få el till än att bygga upp denna park. Jag hoppas på att regeringen med tanke på millitären säger nej och att de inte lyckas köpa dem som de gjorde med fiskarna som har blivit väldigt tysta om detta. Forska vidare på vågkraften och se hur det ser ut. Östersjön är förmodligen för lugn för vågkraft men västkusten kanske kan uttöka det projekt de startade upp för ett tag sedan. De säger att de vill få ner elpriserna och ge fler jobb. Undrar hur många jobb det blivit och hur många vindkraftverk de velat sätta upp om alla subventionerna hade försvunnit. Förmodligen inte så många. Jag tycker Sverige ska satsa på någonting som är hållbart i längden.