söndag 24 juni 2012

Terrorstrategi

Riksdagen har ställt sig bakom den nationella strategin mot terrorism. Detta innebär att vi kan tänka oss ett ökat samarbete med millitärens undrättelsetjänst, FRA och Säpo. Anledningen är att vi ska motverka terrorism. Jag tycker det är helt sjukt att det ska behövas men jag vet att det gör det. Att några människor inte har någon som helst respekt för att andra människor inte tänker likadant som de. Alla ska få tycka och tänka som de vill! I mina ögon är det okunskap i de flesta fall som gör terrorism. En stor dos hjärntvättning av olika grupper i olika länder. Varför skulle jag hata någon som gjorde mina fäder någonting? Det finns inte en anledning. Jag tror att det bästa sättet att motverka terrorism är upplysning och kunskap. Se till att alla får fri tillgång till all information. Inte oväntat ville de rödgröna partierna att strategin skulle kompletteras och Sverigedemokraterna tyckte att det skulle dit en analys om hot från islamsk terrorism. Varför kan inte bara alla vara vänner? Skilj på åsikt och person och ha en öppen diskussion.