söndag 24 juni 2012

Vilket efternamn ska man ha?

Det jag ska skriva Om vet jag inte om det verkligen stämmer men jag fick detta berättat för mig. Om ett par är gifta och de väljer att behålla sina egna namn och därefter får ett barn, får barnet bara ett av efternamnen. Ska jag vara helt ärlig så hoppas jag att det stämmer. Varför ska man ta två efternamn? Synd om barnen att heta dubbelnamn hela livet. Jag kommer aldrig att byta mitt efternamn så våra barn kommer att heta Pilthammar. Min sambo har med ett annorlunda namn och har dessutom tatuerat in detta över hela ryggen men det som gjorde vinst till mig är att mitt namn är ovanligare enligt SCB.se Jag sysslar dessutom med politik vilket gör att jag tycker att det skulle vara svårt att byta namn. Sedan min syster gifte sig är vi nu en mer Pilthammar. Välkommen Johan! :)