torsdag 28 juni 2012

Fyra årstiders park i Sölvesborg

Ikväll har jag och min svåger gått en promenad i den tyvärr, kyliga kvällen genom Fyra Årstiders Park i Sölvesborg. Parken är gjord av Piet Oudolf och jag ska ärligt erkänna att jag var skeptiskt till projektet i början men jag erkänner gladeligen att alla tvivel var fel. Parken är fantastisk och en riktig fröjd för ögonen! då vi båda har ett genuint intresse för trädgård är det en lycka att gå runt och titta vad som finns planterat för att skriva upp det och sedan åka och köpa liknande. Jag uppmanar alla att ta en tur dit! Det enda jag saknar är den karta som jag bestämt har för mig fanns där innan som sa exakt vad som var planterat var. Det kan vara så att jag helt enkelt inte har koll och missade den i och för sig men annars hoppas jag att det dyker upp!