måndag 4 juni 2012

RMC

Då jag ringt och bett socialens chef ringa upp tog jag det idag på skyddat nummer och det var RMC som ringde. De hade ju inte fått svar från det sista försöket. Intressant att de bryr sig så mycket nu när de över huvudtaget inte brytt sig innan när det gått som det gått. Jag känner inte för att skälla ut den stackare som ringer heller och när jag undrar om de inte skickar ut en blankett för att få veta vad derass före detta kunder tycker om dem blir jag hänvisad att lägga ett brev i deras låda på avdelningen (ska jag köra dit och göra det då?) eller maila deras chef. Meningsfullt? Nej, inte ett dugg. Helt meningslöst att ta problemen som finns där med någon i verksamheten. Särskilt med tanke på att jag redan pratat om detta med ett par stycken av dem. Ett otrevligare ställe än detta har jag aldrig stött på och att de inte vill skicka ut en blankett för att veta vad jag tycker känns som ett streck under detta. Jag kommer ta detta med en annan instans som har något att säga till om. Min önskan och mitt mål är att de par som behöver hjälp med ivf ska få vända sig vart de vill och inte bli tvingade att åka till rmc. Rmc är skit rent ut sagt i mina ögon och det har ingenting med att försöken inte har fungerat att göra utan över den attityd de har. Jag önskar ingen att behöva besöka dem för man blir rädd för den svenska sjukvården av det stället.