onsdag 20 juni 2012

Lagspelare eller inte

Jag är inte. Jag har aldrig varit en lagspelare i den bemärkelse att jag tycker om grupparbeten. Jag avskydde det i skolan. Hamnade jag inte med någon som bara slappade så jag fick göra allting så hamnade jag med en besserweisser som skulle bestämma allting vilket gjorde att jag blev den som lutade mig tillbaka och bara gjorde det som jag var tvingad till. Hur många gånger i vuxenlivet ska man göra grupparbeten? Som lagspelare i fotboll ell musik är det en annan sak för då har alla sin bestämda plats. Alla vet vad som förväntas och vad som ska göras. Jag avskydde grupparbeten. Jag gör det fortfarande. Jag förstår att det kan vara bra någon gång men att använda det på olika ställen tror jag inte på. I skolan ger jag eleverna ett grupparbete sedan, efter det, får de själv bestämma om de vill göra något själv eller i grupp då jag har förståelse för att alla inte tänker och tycker som jag.