torsdag 7 juni 2012

Genmodifierade grödor GMO

I mars var det uppe i riksdagen om Sverige skulle lägga sig i EUs beslut om vad andra länder vill göra med GMO. Sverige ville alltså från oppositionens sida kunna bestämma att länder ska få säga absolut nej till GMO-grödor. Regeringen ville inte detta och vann på rösten. Tack för det. Varför ska Sverige bestämma över hur andra länder vill göra? Det finns ingen forskning som bevisar att GMO är farligt och jag är inte rädd. Jag tror att det tillhör utvecklingen på något sätt, på gott eller ont. Jag är inte rädd för att äta GMO-produkter för för mig är det bara ett förfinat sätt att förädla eller avla någonting. Självklart ska det inte gå till överdrift om det är levande ting det rör sig om. Forskare påstod att de vänsterfolk som var emot GMO är det på grund av att de inte stod på kunskapens sida och jag håller verkligen med dem! Vi måste framåt och framåt kommer vi inte med ett gäng bakåtsträvare som hänger sig i folks fötter och påstår att allt var bättre förr. Det som inte är "naturligt" idag räknas garanterat som det om hundra år.