lördag 2 juni 2012

Så var det dax igen

Jaha, läkarna har ringt. Jag måste in och opereras. Igen. Jag fick ta en cysta för tre år sedan och var helt kass i nästan två veckor efter. Jag såg ut som ett gigantiskt blåmärke och det värsta var att jag missade Volbeat på Rockfestivalen. De hade redan skickat remissen till Karlskrona men jag bad dem skicka den till Kristianstad istället. Varför ska jag åka tio mil när jag kan åka knappt fyra? Ännu värre är att någon annan måste köra mig så opereras jag i Karlskrona blir det fyrtio mil att köra och i Kristianstad knappt sexton mil. Bra för miljön? Nej. För mig hade en ny indelning av länet varit bra. Det jag kan göra är att åka in akut till Kristianstad för då kan de inte neka mig men så vill jag inte göra, inte rätt mot alla andra. Det är dock sjukt att jag förlorar på att bo där jag gör. Jag betalar lika mycket i skatt som de andra i länet så varför ska jag då få lägga till körkostnaden? Tänker man sen på miljön så skulle det bli bättre för alla parter att Blekinge och Skåne har ett avtal. Jag bryr mig inte om var en abstrakt gräns för vilket landsting man befinner sig i är. Jag vill ha så bra och så nära vård som möjligt. I vilket fall, klumpen ska bort vad det nu än är. Vi får inte fortsätta med våra försök förrän den är borta så det är lika bra att få det överstökat. Jag hatar sjukhus och jag hatar att vara sjuk och förstår ärligt talat inte vad jag har gjort som förtjänar detta. Det jobbigaste denna gången är att jag inte kan ta hand om Lilleman så någon måste ta semester för att jag ska kunna opereras. När den väl är borta så ska vi fortsätta våra försök på Curakliniken i Malmö i augusti.