fredag 26 april 2013

Nalle Puh den egoistiske

bautawitch.se
Jag inser själv att det inte är fullt friskt att reta sig så mycket på endel saker som jag gör. Mitt stora problem är dessutom att jag inte kan vara tyst.
Jag älskade Disneydax och Nalle Puh när jag var liten.
Nu går filmerna varmt igen men min syn på figurerna har verkligen förändrats.
Jag minns vad elak jag tyckte Kanin var och hur söt Puh alltid framstod.
Jag tänker inte så längre.
Jag förknippar mig själv som en blandning mellan Tiger och Kanin.
Jag upplevde alltid Kanin som sur, tvär, ilsk och aggresiv men när jag nu tittar på det förstår jag varför. Puh är fruktansvärd!
Han är en parasit som lever på sina vänner.
Till hans fördel är att han alltid är vänlig och omtänksam men..
Han är dessutom lat, slarvig, glömsk, trög, irriterande, egoistisk, självgod, dum, snarkande, smaskande, korkad, sniken, lat och tjock. (vilket inte behöver betyda att man är allt det andra)
Det finns bara han och hans honung i hela världen.
På något sätt gynnar allt alltid honom.
Jag vet. Jag har något problem.
Jag förstår Kanin som låser dörren när han kommer.