fredag 6 januari 2012

Alla talar om Grace

Såg denna filmen med Julia Roberts häromdagen och jag störtgillar henne men denna filmen retar jag mig på. Hon upptäcker att hennes make är otrogen och på slutet blir de ihop igen. Visst ska man kunna förlåta men i mina ögon, vet det är klyschigt, så en gång otrogen alltid otrogen. Självklart finns det undantag men de jag vet gör inget annat än att stuatuera att talesättet stämmer. En före detta från längesedan var otrorgen med allt och allla men den siste var min bästa kompis som han mig veteligen fortfarande bor med men gissa vad, han gör likadant med henne. Tror det är svårt att ändra ett sådant beteende. Hade jag varit Grace hade jag skickat honom med trädtopparna, barn eller inte. Jag tror inte att barnen blir lyckligare för att föräldrarna bor ihop. Jag tror de är lyckliga när föräldrarna är lyckliga vare sig det är på var sitt håll eller tillsammans.