tisdag 24 januari 2012

Dåliga lärare


En dålig lärare kan förstöra framtiden för många elever. En lärare måste veta att de kommer ses som en förebild för många barn och ungdomar och jag tycker därför att de ska leva på bästa sätt. Jag tror inte att lärare är ett yrke i den mån man tänker ett jobb utan snarare en livsstil. Jag kan inte bara tänka lärare i skolan, jag tänker det alltid. Var jag än är och vad jag än gör kan jag relatera det til något jag kan göra med mina elever i skolan. Jag har haft tre riktigt bra lärare sedan jag började skolan, jag har alltid haft tur. Vad händer med de elever som alltid får en dålig lärare? Facket kan vara bra ibland men elevens rätt att få en bra utbildning måste alltid gå först. Jag tycker det ska bli lättare att avskeda lärare som inte lär ut det de kan. En dålig lärare på mellanstadiet ger svallvågor upp på gymnasiet. Barn måste få en bra start. Jag tycker det ska bli lättare att varna min yrkeskategori och avskeda de som inte klarar kraven. Skolan ska inte vara en skyddad verkstad och den lärare som vägrar lära sig fler datorprogram etc bör byta jobb. Eleven framför allt!