måndag 16 januari 2012

Mitt älskade jobb som lärare


Jag anser mig vara en väldigt flexibel människa och jag älskar att jobba. Om det är vardagar eller helger spelar ingen roll och inte heller vilken tid det är på dygnet. Jag har provat det mesta. Jag trodde länge att jag skulle ha problem med att börja jobba som lärare med vanliga tider På vanliga dagar men faktum är att jag älskar det. Den stora anledningen är att jag verkligen älskar mina elever, mina arbetskamrater och skolan jag är på. Jag som avskydde skolan så mycket att jag inte gick dit och därför fick gå om ett helt år. Tiderna förändras. Jag hoppas alla ger sig den möjligheten att jobba med något de älskar för min fasta övertygelse är att man mår bättre. Jag är säker på att en glad lärare som trivs med sitt jobb ger smartare elever än en lärare som vantrivs. För elevernas skull bör man sluta den dag det inte längre är roligt. Jag tycker detta borde gälla inom alla yrken och hoppas att de personer som inte längre trivs med det de gör slutar.