måndag 23 januari 2012

Facklig = Röd

Tycker det är mycket intressant. Julafton åkte jag och min mamma runt för Moderaternas räkning i kommunen och delade ut chokladaskar till ambulans och hemtjänst. Då vi hade en bil och fyra händer och själv vill fira jul gick det inte att åka till alla utan vi fick välja ut några. På ett av ställena var det en som vägrade ta emot asken då hon förstod att den var från Moderaterna och satte den sen bara på bordet när vi trugade. Nu efter har jag fått höra att samma person hade med sig kortet som satt på chokladkartongen (Vi önskade God jul och Gott Nytt År) på nästa fackliga möte och berättade vad fruktansvärt det var att moderaterna hade gjort så. Vi hade alltså delat ut chokladkartonger som de frivilligt fick äta av. De hade diskuterat detta och när en person sedan hade ifrågasatt vad socialdemokraterna hade gjort blev det tyst. Samma person hade sedan fått en åthutning att om hon var blå eller Sverigedemokrat fick hon inte vara med i deras fack. Detta kommer alltså från det solidariska partiet som ska se till den lilla människan. De blev alltså arga för att de fick choklad som tack för att de jobbade på julafton. Väldigt solidariskt från partiet som ska tänka på alla. Det måste göra ont för dem att Moderaterna har tagit över rollen som de som verkligen tänker på alla. Vi pratar inte bara om att man ska göra det.
Nästa märkliga här är, får man inte vara med i facket om man är blå? Är facket bara till för de som röstar rött?
Jag tror att den generation som tänker såhär snart dör ut. Facket är till för alla som arbetar. Hade jag varit med i kommunal Sölvesborg hade jag gått ur med en gång när jag hört detta. Nu är det så att jag redan misstror facket då pengar från dem i många år gick rakt in i sossarnas kassa. Kanske gör än. Sjukt! Värre är att minst en av de som var på detta mötet är rätt högt uppsatt inom S i Sölvesborg. Känner han att han ser solidariskt på alla människor? Tror inte det. Det kallar jag för hyckleri.