tisdag 17 januari 2012

Stänkskydd

Jag blir så irriterad många gånger jag är ute och kör. Härom dagen när min mamma och jag var ute och körde drog hon upp något jag tänkt på ofta. Stänkskydd. Varför slutade vi med det? Ok att det kanske inte är världens snyggaste men det fungerade faktiskt. Anledningen att jag har en spricka i framrutan är en sten som kom flygande från bilen framför. Hade den bilen haft stänkskydd hade jag med all sannolikhet haft en hel framruta. Förr fick man till och med ombesiktning om ilen hade tappat det ena stänkskyddet, vad hände med det? Min gissning är att det är någon modeguide för bilar som kom fram till att det inte såg tillräckligt bra ut. Försäkringsbolagen och de som byter bilrutor har säkert något med det hela att göra också för de måste tjäna en hel del pengar på det. Jag tycker vi ska införa dem igen!