torsdag 5 januari 2012

En partiledare i Vänstern

Vänsterns kongress bestämde idag att de bara ska ha en partiledare och med all sannolikhet blir det Jonas Sjöstedt. Sossarna var säkra på sin sak när de valde Juholt, ska bli intressant och se om detta beslutet med är riktigt. Jag har ytterst svårt att se varför man röstar på Vänsterpartiet, människors lika värde står alla för och min uppfattning efter mina år i politiken är att de mest är bra på att berätta vad de andra partierna gör fel, gå emot allt som kan gås emot och pratar om de fattiga ensamma barnen. Dem tänker vi allihop på, men jag anser inte att de får bäst hjälp genom att bara prata om det. Jag har iallafall gjort vad jag sagt och tyckt och hjälpt ett barn som förmodligen skulle hamnat snett i världen och fattig räknas han som fast han bor med oss (hans mamma låter honom inte resa utanför Sverige och då räknas man som fattig i detta landet) Med det i tanke agerar jag kanske vänster men jag tycker att det hör till sunt förnuft att man ska hjälpa så många som möjligt, men jag behöver inte berätta för andra att de ska. Alla vänsterpartister borde göra alla de goda handlingar de pratar om. Kommunismen fungerar inte men de har inte förstått det.