lördag 28 januari 2012

Jukeboxar


Mitt stora intresse har alltid varit musik i alla de former. Den stora drömmen har alltid varit en sådan jukebox som till bilden till vänster men med de inkomster vi har blir det väldigt svårt att prioritera en drömleksak som kostar en årslön framför Lilleman och familjen. Det finns ju dock alltid mellanting och till familjen har det nu tillkommit en Wurlitzer. En 55a. Jag är så lycklig! Kapitalist javisst!

Det ska vara så fult att vara förtjust i saker och att sen äga dem är ännu värre. Jag tänker som såhär. Vi är två vuxna människor som jobbar, sköter sig, är inte ute och härjar, vi gör inte mycket alls men vi tycker om att unna oss saker och detta är en sådan sak. Jag ser det även som en investering för deras värde minskar aldrig. Kärleken i mitten här är det som flyttat hem och anledningen vi tittade på att köpa en ny över huvud taget är att den som stod här gick sönder på en fest förra året igen och det hade kostat skjortan att laga den. Den andre jukeboxen vi har, en Seeburg 59a, servades upp och går nu klockrent. Lilleman och jag har diggat till den i många timmar redan. För alla som kan ha ett intresse i att skaffa någon sorts gammal spelapparat eller jukebox så rekommenderar jag Johnny i Dalby som dessutom lämnar garanti på sina saker. Nu ska det införskaffas lite fler singlar, Tradera och ebay är super, sen ska vi leta efter en till. Iallafall om jag får bestämma!