onsdag 25 januari 2012

Dåliga lärare - igen

Haha, jag måste skratta! Tydligen läser någon det jag skriver här och när det då är de som står för min politiska motsatts som läser det blir jag förvånad. Jag läser visserligen vissa röda bloggar med (förutom alla de blå bra) men bara de på toppen. Hade inte en aning om att de röda i Sölvesborg har en blogg. När jag ser inlägget kan jag härleda exakt var det kommer från. Det här med arbetsrätten. Finns alltid de som tror de kan ta billiga poäng på andras tänkande. Jag har tydligen trampat någon på tårna då jag klart ställer mig bakom ELEVENS rätt och inte lärarens. Jag tycker elevens rätt till ett bra lärande är betydligt viktigare än att en lärare som inte bör vara lärare stannar på sitt jobb. Då jag själv gått lärarutbildningen, även om det nu är många år sedan, vet jag att den åtminstone inte på den tiden var någon höjdare. Utan eget sunt förnuft var den meningslös. Jag står för att jag tycker att de som inte kan lära eleverna den kunskap som är uppsatta i deras mål bör byta jobb. Jag är väldigt säker på att alla kan räkna upp någon lärare som var riktigt bra i deras skolgång. Jag är ännu mer säker på att de flesta kan räkna upp någon lärare som inte var jättebra. När jag satt i gymnasienämnden tog jag upp detta. Det går inte att påstå att var tredje elev är dum i huvudet, det är fel på lärarna/läraren i något led i dessa elevers utbildning. Intressant att de som påstår sig stå på de svagas sida, det solidariska partiet, inte ser till de som har minst möjligheter att påverka; eleverna. Utbildning... Visst. Men om jag inte har klippandet i fingrarna kan jag läsa om hur man gör i tio år utan att bli en bra frisör. Åter igen, eleverna framför allt!