torsdag 19 januari 2012

Lägga upp varor i affären

Idag, eller blir igår för hon är över midnatt, va jag minsann med i radion i en egentligen meningslös diskussion men som störde mig under alla de år jag jobbade som kassörska. Lägg bara upp varorna! låt inte kassörskan vänta på sakerna och tro det eller ej, kassörskan vet var koderna är så vill du verkligen hjälpa så vänd dem mot den maskin som läser eankoden och inte uppåt. Vet någon hur svårt det är att vända ett fuktigt smörpaket som någon lagt upp och ner på ett rullande band? Svårt! Det är rundat uppåt och svårt att få grepp om. Fick såklart mothugg men det är säkert lite generationsfråga med. De jag jobbat med som är yngre har hållt med mig och de som bara lägger upp sina varor tar mindre tid för kassörskan än de kunder som låter denne vänta för att de ska lägga varorna "rätt". Bland det värsta som finns är idag när man ska ställa sig i kön och får en framför sig som står och är långsam för att de ska "hjälpa" kassörskan. Rappa på istället! Stressen är garanterat värre än de små lyfts som görs.