måndag 30 januari 2012

Polisen


Dd rödgröna partierna vill att polisutbildningen ska vara treårig och akademiskt. Min fråga är egentligen varför? Jag vad vad de tycker men jag förstår ändå inte varför för jag förstår inte varför detta akademiska är så viktigt. De ska alltså bli tvingade att skriva ett forskningsarbete. Trist! Blev tvingad till det själv! Hade varit roligt att se hur många av oss studenter som sen fortsätter att forska. Treårig.. I mina öron betyder det bara att de ska förlänga en utbildning till tre år fast det är fullt tillräckligt med två år idag och därefter ett halvår som kadett i det verkliga livet. Bara för att man ska kunna tillgodoräkna sig poängen på en högskola. I mina ögon är det meningslöst. Regeringen har två nya utbildningar på gång för polisen och jag litar på att de ska bli bra.