torsdag 26 januari 2012

Stefan Löfven

Då var Socialdemokraternas nya ordförande så gott som bestämd. Stefan Löfven som nu har varit ordförande för IF Metall. Jag hade aldrig kännt igen honom på en bild och vet inget mer om honom än det som de sagt på radion idag men vissa sakers reagerar jag på. Både positiva och negativa. Han säger sig stå stabilt i Socialdemokratin då han vuxit upp och sett hur Sverige ser ut. Skillnaden är i mina ögon att det Sverige som fanns finns inte nu, det har hänt väldigt mycket sedan han var ung. Att man vuxit upp och sett fattigdom behöver inte betyda att man ska välja att se resten av sitt liv genom samma ögon för då tycker jag att man har skyddslappar. Sverige ser inte ut idag som det gjorde för tio år sedan. Det händer något hela tiden och det gäller att hänga med i utvecklingen! Det positiva med Stefan Löfven är att han om jag har förstått det rätt är väldigt positiv till kärnkraften, super! Hur skulle han kunna vara något annat med tanke på var han är ordförande.