måndag 27 februari 2012

100 dagar

Av min fina vän Leonora Vilhelmsson fick jag veta att hon hört om en kille som bestämt sig för att inte handla någonting mer än mejeriprodukten på 100 dagar. Min tanke var först att det hade jag aldrig klarat men när jag kom hem kollade jag och idag handlade jag för sista gången. Målet är inte att inte handla på 100 dagar utan på så många dagar som det går. Det får ju inte drabba Lilleman på något vis! Jag är helt övertygad om att vi klarar minst en månad men det återstår att se. Matkontot har varit helt extremt på sista tiden, äter väl för mycket men gissningsvis är det min konsumtion av läsk, godis och övriga sötsaker som tar upp mycket plats. Tanken enligt denna killen var att man inte skulle slänga så mycket mat och jag tycker det låter fantastiskt! Vi brukar inte slänga mat men något blir det säkert. Det ska bli mycket intressant och se hur länge vi klarar det här!