lördag 18 februari 2012

Gräset är grönare

Gräset är inte alltid grönare på andra sidan sägs det. I vår trädgård är det dock väldigt sant. Grannarna har perfekta gräsmattor och sköter den så fort den säsongen kommer igång. Jag tycker det är mysigt med långt gräs och blommor av alla de slag i gräsmattan. Baksidan är täckt av mossa. Det stör inte mig för det är både mjukt och grönt. Jag kan lägga åtskilliga timmar i rabatterna och på alla de blommor jag lägger min lön på men inte gräsmattan. Det jag främst tänker på när jag hör detta uttryck är den svenska avundsjukan. Tanken att alla andra har mycket bättre saker, löner, bilar och så vidare. Varför kan man inte bara vara glad för andras lycka? Alla måste själv jobba sig till det man vill ha och prioriteringarna är helt olika från person till person. Jag försöker att alltid säga till när jag tycker något, bra eller dåligt. Det är alltid bättre att få det ur sig. Tycker jag någon gör fel så säger jag det. Tycker jag någon har en fin tröja så säger jag det. Små saker kan göra så mycket. Skulle jag någon gång glömma något så säg till mig!