onsdag 8 februari 2012

Jobba tills man är 75 år

Våra kära statsminister kom med idéen om att vi ska om vi vill kunna jobba till 75 år. Jag förstår inte ramaskrien för jag tycker det är en bra ide! Saken är den att vill vi ha det bra även som äldre måste vi jobba längre. De som skriker mest om detta är de som är lite äldre men som jag förstår det är det inte deras pensionstid det gäller utan min. För mig är det inget problem! De flesta i min generation börjar jobba tio år senare, minst, än vad man gjorde på femtiotalet. Klart vi då ska jobba tio år längre. Vi har oftast inte alls de tunga arbetena som fanns på den tiden. Utöver detta kommer det vara frivilligt men människor skriker iallafall. Jag jobbar gärna till 90 om jag mår bra. Jag vill inte jobba heltid kanske men deltid på något sätt, jättebra! Vilket yrke man ska ha i livet bestämmer varje individ själv och att få möjligheten att senare få läsa till ett annat låter superbra! Jag är inte rädd för lite förändringar, go statsministern!