lördag 4 februari 2012

Jonas Sjöstedt


Jonas Sjöstedt har nu kommit in i sin roll som ordförande. Deras krav är fortfarande detsamma; Sverige ska inte vara med i EU och vi ska bara arbeta o sex timmar varje dag. Sjöstedt pratar sig sen varm om att Vänsterpartiet vill värna friheten.. Rimmar illa i mina öron. Vänsterpartiet och frihet är inte de ord jag förknippar. Detta med att de bara vill ha sex timmars arbetsdag tycker jag är mycket märkligt när de sen pratar om frihet. Kan inte jag få friheten att få bestämma hur många timmar om dagen jag vill jobba då? Vänsterpartiets politik förknippar jag med kommunismen och den har då inte genererat mycket frihet till folket. Fast i och för sig, fråga människorna i NordKorea och på Cuba så tycker kanske de att de har frihet. De är så indoktrinerade att de inte vet något annat, och det kallar jag hjärntvättning.