onsdag 1 februari 2012

Oljekraftverket i Karlshamn igång

Året är nu 2012 och trots att det är vinter, även om det inte är så kallt, står fyra kärnkraftsreaktorer still och ett går med reducerad kraft. Imorse var det fem minusgrader och det har tydligen räckt. Oljekraftverket i Karlshamn sattes igång. Hallå! Vad hände med miljötänket? Tack S (även V och C) för att Barsebäck är borta. Jag hoppas alla som nu påstår att de tänker på miljön och vår framtid tar sitt förnuft till fånga och åtminstone inser vilken miss det var att stänga Barsebäck. Jag får lida idag, 2012!, för en omröstning som gjordes innan jag föddes. Jg ska behöva lida för styvnackade idéer om att vi ska tänka på miljöns bästa. Hur bra är det då att dra igång oljekraften så fort temperaturen går under nollan? danskarna var överlyckliga när Barsebäck lades ner, såklart! De har ju kolkraft och gissa vad, jo inte nog med att vi köper av dem, vi får deras luftmög också. De flesta vindarna i Norden är nordostliga så vi betalar för att få smuts över oss. Jag hoppas vi börjar bygga kärnkraft igen. Jag vill inte lida rör beslut som togs innan jag möjligtvis var en tanke långt borta.