fredag 24 februari 2012

Parfym

Något av det värsta jag vet är parfym. Parfym kan vara bra och i mina ögon är det när man kan få en svag aning av att det luktar gott när man kommer någon nära. Det ska inte vara så att man kommer in i en lokal på många hundra kvadrat och känner bara man öppnar dörren att någon där inne förmodligen tagit ett bad i parfym. Varför duschar man inte istället? Jag tycker det är oerhört egotrippat att ha väldigt starka parfymer med tanke på hur många allergier det finns. Jag blir illamående och får migrän inom några minuter. All personal i publika jobb borde vara förbjudna att ha parfym på sig. Helst skulle det inte vara några regler men tyvärr har inte alla det sunda förnuftet att tänka på andra människor. Sist jag var på Kastrup höll jag på att få ett anfall när jag passerat alla dessa säkerhetskontroller och går rakt in i en parfymbutik. Hur tänker de då? Enbart med pengar. Det står alltid någon och sprayar som sen ska på samma plan som jag så att man ska behöva må illa hela resan. Nu låter jag gnällig men vet att jag inte är ensam med detta problemet. Lite mer tankar på alla medmänniskor ni parfymälskare! Tack!