onsdag 29 februari 2012

Lämmeltåg

Jomshof pratade på ett landstingsmöte om att sossarna var som lämlar som gick i rad efter Bernt Johnsson minst vink. De lämlarna finns förmodligen överallt. Lämlar är människor som inte skapar sig en egen åsikt utan trampar efter den som hörs högst och går över flest lik. Jag kommer aldrig bli en lämmel. Jag vet vad jag tycker och var mina gränseer går. Min själ är inte till salu och kommer aldrig bli det hur mycket någon än skulle erbjuda. Tyvärr känns det som om många människor är till salu. Det räcker att man lyssnar på radio eller ser tv någon gång ibland så finns det människor som är villiga att ändra sin åsikt. Om de över huvudtaget haft en egen från början. När jag gick i skolan för många år sedan var det en tjej i min klass som aldrig tyckte någonting utan hon följde den som hade en stark vilja. Vad jobbigt! Jag hade aldrig orkat det fast å andra sidan kanske det kunde vara skönt. Tänk att aldrig tycka något utan alltid bara följa strömmen. Tankeverksamheten måste stanna då. Man hade i och för sig sluppit besvikelsen av att det inte blir som man vill. Jag tror starkt på detta med karma. Min karma ska vara så ren det bara går. Förmodligen kommer jag någon gång trampa någon på tårna men jag kommer inte göra det avsiktligt. Jag vet mina gränser, mina kunskaper och vad jag är duktig på. Jag tror det är mitt stora gissel; jag är alldeles för ärlig. Jag hatar människor som ljuger. Jag kommer inte påstå jag kan något som jag inte kan. Jag kommer fråga när jag inte vet. Jag kommer svara ärligt om någon undrar något. Mitt samvete ska alltid vara rent. Jag önskar alla människor kunde stå för att deras var lika rena.