tisdag 14 februari 2012

Engångsartiklar


En av världens mest mest onödiga saker men även inte är engångsartiklarna. När jag hör det ordet tänker jag på engångstallrikar, engångsbestick och plastglas som slängs efter användandet. En enda gång, sen slängs de. Jag tycker det är så onödigt även om jag tycker det kan vara smidigt ibland. Det man inte tänker på är att många engångsartiklar måste vara det, just engångsartiklar. Vem vill bli opererad med saker som använts till en annan patient? Inte jag. Jag har förmånen att ofta lyssna på en fantastiskt duktig tjej som jobbar på landstinget i Blekinge; Annika Christensson, och hon är riktigt duktig på detta om just miljön. Vissa saker hon berättar har jag aldrig tänkt på. Detta var en sådan sak hon har tagit upp. Jag gör i alla fall mitt bästa för att uhjälps miljön.