lördag 25 februari 2012

Omplantering av mitt stora intresse


Jag älskar mina växter! Det har alltid varit mitt stora intresse; växter, trädgård, allt grönt! Häromveckan planterade jag om alla mina citronträd, jag har fem stycken plus ett kumquatträd, så att de fick ny jord och större krukor. De ser redan piggare ut! Jag skördar citroner året runt men just nu är det bara små gröna för jag plockade av alla till nyår. Alla fönsterhär hemma ärm också belamrade med fröplanteringar och just nu för tillfället är jag helt såld på olika chilifrukter. Hittade en sida som jag rekommenderar starkt för lite udda saker;
De har så mycket konstiga saker. Lilleman älskar med det och får vara med och sköta om dem. Trinidad Scorpio Butch T, världens starkaste chili med strax under en och en halv miljon scoville i styrka. En Tomat ligger på noll och en vanlig pepperoni på cirka tusen scoville så kan man tänka sig själv. Jag längtar till våren!