lördag 11 februari 2012

Var håller media hus nu?

Helt otroligt. Jag försvarar ingenting, alla får stå för vad de säger och vad de skriver men är det verkligen skillnad på vilket parti man tillhör då? Är det värre att skriva något exempelvis på Facebook om man är sverigedemokrat än miljöpartist? Jag kan undra iallafall. En lärare i kommunen som är aktiv miljöpartist skickar runt politiska saker på Facebook att vi ska vägra jobba till vi är 75 år. Ingen som kommer bli tvingad. Ska bli intressant och se om media tar tag i detta för är hon med i gruppen, vilket hon är när hon bjuder in alla andra dit, så ansvarar hon på sätt och vis över vad som skrivs där. Detta vet jag politiskt aktiva människor som har fått gå för. Jag tycker det är pinsamt att en vuxen människa som dessutom är lärare kan skicka detta. Vad hände med detta med två ögon, två öron och en mun? Lyssna och läs vad Reinfeldt sa och prata sen. Ingen som tänker tvinga denna lärare att jobba till denne är 75 år. Jag älskar dock mitt jobb och gör det gärna. Det är frivilligt! Ska Sverige gå runt i framtiden bör denne lärare vara tacksam över de som faktiskt kan tänka sig att jobba längre för de personerna kommer se till att andra människor kan ha det bra.