fredag 3 februari 2012

Silon i Sölvesborg

Äntligen kanske det börjar hända någonting! I många år har det snackats om vad silon i Sölvesborg kan användas till och idéerna om att göra om den till bostäder har dykt upp med jämna mellanrum. Jag tycker det kunde bli ett fantastiskt landmärke för Sölvesborg! (Jag vill såklart fortfarande ha in elgitarren) jag förstår att det kommer kosta massvis med pengar att sanera och fixa till marken men låter man fantasin flöda fritt kan det bli hur bra som helst. Jag minns något möte för några år sedan där någon talade om detta och pratade då fritt om att silon kunde vara bostäder och längst upp kunde det vara shoppingcenter och restaurang. Tänk att sitta längst upp på silon, äta och dricka något gott och blicka ut över hela Listerlandet. Jag hoppas det blir verklighet under min livstid.