lördag 11 februari 2012

Pedagoger i förskolan - insändare


Jag håller med! Hade namnen stått med på de som tycker detta hade jag ringt och berättat hur rätt jag tycker de har! Barnen framför allt! Jag har länge undrat och kommit i konflikt med folk om just detta. Varför lämna sina barn när de kommer syskon? Forskningen visar att barnen över huvud taget inte behöver någon annan än föräldrarna de första tre åren. Så många gånger jag fick höra det insändaren pratar om när jag jobbade på förskolan; "vill inte att han/hon ska missa någonting". Förstår inte varför föräldrar har mindervärdeskomplex, de är så mycket viktigare än förskola och fritids. Antingen skaffar man barn för att det är så det ska va men sen ska de förverkliga sig själva. Jag menar inte att det inte går att göra både och men om man nu måste förverkliga sig kanske man antingen ska vänta några år till att skaffa barn eller helt enkelt vänta med det till barnen är stora. Det är ju så idag att man kan skydda sig, det behöver inte bli barn. Jag har väldigt svårt att se meningen med femtontimmarsbarnen med. Har aldrig förstått detta. Skaffar jag barn, vi har Lilleman, så vill jag träffa och umgås med dem så mycket som möjligt. Jag tror på mig själv och familjens kraft att klara allt det som ska till för att någon ska må bra. De barn som måste ut och träffa andra barn för att det finns något problem kommer bli beodrade dit av socialen. Då är dagis bättre för barnet än att vara hemma med familjen, inte annars. Stå på er Pedagoger i förskolan!