måndag 30 juli 2012

Det blödande hjärtat av Andrew Taylor

Sommartid läser jag betydligt mer än vad jag gör annars och det blir då oftast pocketböcker då jag är överpedantiskt rädd om alla mina saker. Jag skulle aldrig ta ut en "vanlig" bok och riskera att nagga den i kanten. Denna bok är den sista i raden böcker jag läst. Lydia Langstone flyr sin man som misshandlar henne och flyttar hem till den pappa hon aldrig känt. Boken utspelar sig i London mellan de båda världskrigen och det är både ont om jobb och många är deprimerade. Många konstiga människor bor i samma hus på Bleeding Heart Square 7 där Lydia flyttat in. Mannen som äger huset får med jämna mellanrum ett hjärta inslaget i papper och mysterierna hopar sig. Boken är lite trög i början tycker jag och slutet, som jag inte tänker skriva, är lite märkligt det med men i stort tycker jag att den är helt ok! Det är inte en bok jag skulle läst igen men inte heller någon som jag dig av att ta mig igenom.