måndag 2 juli 2012

Klumpen i magen

Då har jag varit på sjukhuset för att se vad de ska göra åt min klump i magen. Döm av min förvåning när de inte hittar den. Den var väck när jag kom in. Tre läkare som tittar från alla håll och kanter och ändå så hittar de inte den. Som tur är jag olydig och hade tagit kort på fotona jag hade sett i Malmö. Dessa visades för läkarna som gick ett varv för att komma tillbaka och berätta att yngre människor ofta kan ha det såhär. Det är inte vanligt men inte ovanligt heller. Tydligen kan man ha "klumpar" runt om i kroppen som flyttar på sig och försvinner. De vet inte riktigt vad det är men det är inget farligt så länge inte blodproverna visar på cancer. Detta gör mig dock väldigt orolig. Jag har aldrig vanliga sjukdomar så varför skulle jag ha det nu!? Detta är fruktansvärt jobbigt psykiskt och det som drabbas mest är min sömn. Jag kan inte sova på nätterna. Jag trodde först att det var en cysta, då jag haft det innan, men de sa att det var det inte. Jag hoppas jag slipper mer besvär av detta i framtiden. Känns som om jag har bättre saker att oroa mig för.