söndag 29 juli 2012

Litauer i Sölvesborg

I fredags var jag i Sölvesborg och lyssnade på Nostalgia med Lilleman och underbara Leonora med dotter och far. När vi stod och lyssnade kom ett stort gäng med ungdomar i blandade åldrar. De flesta såg väldigt glada ut och stod en lång stund och lyssnade på musiken. På radion för en liten stund sedan berättade de om att barnen är från Litauen och får komma till Sverige för att få njuta lite av livet. Jag misstänkte att det var det i fredags för varje år kommer det barnhemsbarn som bor på Hällevikslägret. Mitt hjärta blöder för dessa barn och ungdomar! Jag hoppas de trivs här och en massa tankar går till Lions som hjälper med mycket. Hade jag bara kunnat övertala min sambo så hade de fått flytta hem till oss allihop. Finns det hjärterum finns det stjärterum.