söndag 29 juli 2012

Ingen ärver skulder

Jag blir så arg när jag tänker på vissa saker! För er som inte vet så dog min gamlamoster i våras, totalt sol och vårad. Hon lämnade ett berg av skulder efter sig. Alla hon var skyldig pengar har fått veta att tyvärr finns det inga pengar i dödsboet och därför skrivs det av. Ingen ärver skulder. ÄNDÅ, försöker några luras. Min gamla mormor fick ett kravbrev, dessutom från en bank, där en "oprioriterad fodringsägare" krävde sina pengar. De skickar det till min snälla mormor som inte skulle göra en fluga förnär. All annan post vidarbefodras till min mamma så inget går till mormor. Gamlamoster var totalt pank när hon dog på grund av den här "herren" som fått alla pengarna. Nu krävs min mormor på de pengarna. Stackars människor som inte har anhöriga när det kommer sådana här gamar! Ingen ärver skulder! Den enda som kan ansvara för hennes problem är min gamlamoster och hon lever inte längre. Fruktansvärt dåligt. Denna persons karma är garanterat rutten. Skulle man ärva skulder är det inte många som hade fått en chans till ett bra liv. FY!