måndag 23 juli 2012

Politiska poäng på Utöya

DEt är så intressant att vissa aldrig upphör att förvåna! Jag är inte ett dugg förvånad över att vänstern och vissa socialdemokrater försöker göra sig politiska poäng av tragedierna på Utöya och Oslo. Twitter gick varmt igår med att vår statsminister inte befann sig i Oslo. Han var inte bjuden. Endast socialdemokrater var bjudna dit och jag tycker det är fullt förståligt då det främst var deras parti som drabbades. Det finns inte en enda normal mmänniska som inte tycker att det var fruktansvärt det som hände. Jag tittade inte på någonting om det på tv och lyssnade inte på det på radion av en enda anledning; jag orkar inte. Mitt psyke klarar inte det och jag tycker inte det är rätt mot Lilleman att jag ska sitta och gråta när han är med mig. Jag tycker det var hemskt det som hände men jag tror inte att det enda sättet att visa det på är att befinna sig i Oslo. I Karlskrona anordnade SSUs Elina Gustavsson en minnesceremoni och jag tycker det är jättefint gjort. Fult tycker jag det dock är av Vänster att även här försöka vinna politiska poäng genom att gå ut i tidningen och säga att de med ska dit. Alla sörjer på sitt sätt. Jag sörjer inte bättre för att jag får vara med i tidningen eller befinner mig på en viss plats. Jag tror att hade tidningen frågat alla partier så hade alla kännt på samma sätt om det fruktansvärda.