fredag 20 juli 2012

Schlagern i Malmö 2013

Ibland känns det som om allt krockar. Hur man än gör så har man 365 fria dagar så lägger sig allt alltid samtidigt. Den 18 maj nästa år hamnade schlagerfesetivalen i Malmö. Vad är sannolikheten att den hamnar där igen inom femtio år? Samma dag är det Göteborgsvarvet som min sambo hade tänkt springa. Samma dag är det även bröllop när några vänner gifter sig och jag ska då vara toastmadame. Varför? Valet är självklart. Vi ska på bröllop men det är så typiskt för till och med jag som inte är någon schalgerfestivalfantast tycker att det skulle varit kul att åka till Malmö och se det! Förhoppningsvis blir det en genomgång dagen innan som det går att köpa biljetter till för min gissning är att min syster kommer bli tosig om hon inte får se det alls. Storbildtv på bröllopet kanske? Nej, så viktigt är det inte för mig. Jag tycker att det är riktigt kul att det blev i Malmö! Där fick ni 08or! Malmö har närhet till två bra flygplatser, arenan ligger med tågstationen under och det är Sveriges tredje största stad med närheten till Köpenhamn. Det blir väldigt mycket fördelar! Detta kommer bli positivt både för södra Sverige och Danmark. Skönt att inte allt alltid hamnar i storstan! Centrum är inte Stockholm och de är inte smartare vad än partikollegan Batra har fått för sig.