tisdag 31 juli 2012

Teliasonera och postgiro

För ett tag sedan satte vi in bredband och kostnaden blev då en helt annan än innan. Då vi betalade in för mycket först fick jag ett besked om att jag betalt in 119 kronor för mycket. Det är inte den största summan och jag antar att det precis som på alla andra ställen är så att jag får detta tillgodo på nästa räkning. Icke sa Nicke. I fredags kom en lapp med en postgiroutbetalning på 119 kronor från dem. På lappen som kommer till upplyser de om att dedt kostar mellan 25 och 50 kronor att lösa ut den. Dessutom måste jag göra det inne i Sölvesborg. Jag ringde upp dem och ifrågasatte hela detta systemet. Jag får 119 kronor som ska lösas ut och jag måste köra nästan tre mil för det. Varför inte bara göra ett avdrag på nästa räkning? Killen jag pratade med kunde inte svara på detta och tyckte nog mest jag var jobbig. Det är ett slöseri med allas pengar att göra såhär. Det som stör mest är nästan att svenska staten är näst största ägare av detta vilket innebär att mina skattepengar går till detta om inte jag är riktigt korkad. Detta får de allt ta och se över.