tisdag 17 juli 2012

Simskola ute

Förra veckan diskuterades det att barn borde gå i simskola i havet och inte i bassänger då det är så mycket lättare att simma i en stilla pool än i havet. Ärligt talat. De hade fått knocka ner mig i vattnet för att jag skulle simma i havet. Jag minns simskolan med skräck. Jag kunde simma så det var inte det utan det att det alltid var så kallt i vattnet. I poolen. Hade någon fått för sig att jag skulle ner i havet hade jag helt klart valt bort simningen över huvudtaget. Jag kallar inte tjugo grader i havet för varmt. I min värld är det riktigt kallt! Jag badade inte i havet under tre vecckors semester i Thailand så varför skulle jag frivilligt gå i havet i Sverige? Aldrig i livet. Låt ungarna simma i bassängerna lite mer istället. De kan åka till Malmö och Aquakul när de har vågmaskinen igång istället.