fredag 20 juli 2012

Socialdemokraterna begår lagbrott

Socialdemokraterna har ett lotteri som Datainspektionen nu har tittat på. Det är olagligt. Vill de fortsätta måste de ändra på det. A-lotteri AB, som gör att S och Ssu har en god ekonomisk bas att stå på, får idag information om alla medlemmar trots att medlemmarna själv inte godkänt detta och det är det som är felet. Datainspektionen kräver därför att S ska ändra på detta. Medlemmen själv måste godkänna att deras uppgifter visas för någon annan. Jag ska inte vara hemskt utan ärlig och det är så att inget parti har klarat sig undan utan att ha fått ett påpekande om att de gör något fel. Inga är såklart ofelbara. En av anledningarna till att detta inte är bra i något parti är att informationen blir tillgänlig för den som vill. Det är inte alla som vill visa vilket parti de sympatiserar med. Jag kan både förstå detta samtidigt som jag inte gör det. Jag står för mina åsikter men jag kan förstå att en kändis inte vill gå ut med det då det kan skada deras yrke. Det är för mig helt sjukt för tycker jag en artist är bra bryr inte jag mig om vilken åsikt han har. Så tycker jag att det borde vara för alla.