tisdag 3 juli 2012

Nya samarbeten

Ibland får jag en chock när jag inser att det som borde vara en självklarhet inte är det! Detta har jag jagat för länge oc nu vill regeringen äntligen införa det! Socialen ska få lämna uppgifter till polisen. Hur svårt låter det? Det är så sjukt nu att om jag anmäler ett syskon i en familj jag vet har problem får socialen bara kolla upp det barnet och inte syskonen. Inte familjen heller. Det är sjukt. Jag har ifrågasatt detta innan och därför gör detta mig lycklig. Äntligen börjar man titta på FNs barnkonvention och vad som är bäst för barnen. Socialen ska få lämna uppgifter till polisen, om Lagrådet godkänner det, ifall barnet är under tjugoett och det anses vara risk för att barnet ska begå brott i framtiden. Detta ska vara för att förhindra att barn hamnar fel. Tack! Jag har väntat på detta!