torsdag 12 juli 2012

Resurs Bank

Jag blir riktigt irriterad. Förra veckan fick jag ett brev i lådan från Resurs Bank. De erbjuder sig att jag kan låna upp till en kvarts miljon kronor utan säkerhet och med en skyhög ränta. Får de verkligen skicka ut dessa brev? Det är inte första gången jag fick från varken denna bank eller andra. Dessa brev kommer med jämna mellanrum. Lättlurade och lite mindre smarta människor som har hamnat i en knipa går på detta rätt snabbt. De borde inte få göra det så lätt för vissa Lyxfällan människor att hamna i denna fällan. De borde åtminstone få uppsöka banken själv. Min gamlamoster hade en hel hög med banker där hon hade lånat pengar och räntorna låg på runt femton procent men så högt som trettiofem procent på vissa. Hur smart är man då? Det värsta är att så många går på detta. Hade inte vi haft pengar hade vi fått sälja lite saker och i värsta fall huset. Jag hade aldrig tagit ett sådant här lån. Det kuvertet åkte direkt i pappersinsamlingen och spisen. Borde egentligen ringa upp dem men jag vet att det är helt meningslöst.