söndag 9 september 2012

Ångra ingenting

Det är så enkelt att säga eller tycka något men det är inte det lättaste att leva efter det alltid. Jag har alltid haft som ett av mina ledord att aldrig ångra någonting. Det finns så många saker som jag ångrar. Jag kan dock aldrig göra något åt det som har hänt. Det finns så många saker jag aldrig skulle gjort och så många saker jag önskar att jag hade gjort.
När jag var yngre var min högsta dröm musikalgymnasium i London. Det finns för och nackdelar med det men fördelen med att jag aldrig åkte dit är de vänner jag har kvar än idag. Hade jag åkt hade jag förmodligen aldrig kommit tillbaka hit och sannolikheten att jag hamnat i Sverige hade varit liten. Dessutom hade jag varit för gammal nu. Passé, pensionerad från det yrket och slutkörd i min kropp. Tänk så många människor jag aldrig hade träffat.
Jag ville flytta till Afrika främst men annars var som helst i världen för att hjälpa alla de barn som jag alltid brunnit så mycket för. Några av mina tidigaste minnen är från Spanien med de stora plakat som då var uppsatta, idag är de bortplockade för att turisterna tycker det är obehagligt, med försvunna barn. Jämte satt ett lika stort plakat med kända pedofiler i området.
Efter detta ville jag göra lumpen, bli militär och hjälpa andra människor i länder som inte är så privilegerade som oss i vårt land. Det slutade med att jag ringde och bad om att jag inte ville. Jag hade aldrig orkat med att vara så långt från min familj.
De betyder mest av allt för mig.
Hade jag skött min skolgång hade jag inte behövt gå om ett år. Det året gjorde dock att jag fick tillbaka gnistan att skolan är något roligt och förmodligen hade jag inte läst till lärare utan det extraåret.
Det finns så många människor jag träffat som jag skulle bett fara och flyga med en gång men det hjälper inte. Alla beslut, motgångar och vägar har gjort mig till den jag är idag.
Jag tror inte att man ska ångra någonting egentligen. Det finns en mening med allt och även om meningen inte syns och känns alltid så finns den där. Livet är alldeles för kort egentligen. Jag hade behövt ett par livstider till för att göra allt det jag vill hinna med.