onsdag 5 september 2012

Komplett!

Efter väldigt många års samlande och nu sist två års letande efter Magiker och Glas har jag nu en komplett samling av Stephen King-böcker! Jag har alla hans böcker som är släppta på svenska inkluderat serien han gjorde, Creepshow, för många år sedan.
Det har kostat skjortan rent ut sagt men lyckan är total! Med den sista boken bestämde jag mig för att läsa om alla böckerna igen. Jag är världens Stephen King-fan. Hans filmer blir oftast totala katastrofer som inte ens är värda att se men böckerna är grymt talande.
Den bästa i mina ögon är Benrangel men hela Det mörka tornet-berättelsen är grymt bra. Den sista av böckerna har inte kommit till Sverige än men den kommer att dyka upp är jag helt övertygad om.
Magiker och glas är storleksmässigt som en gammal bibel. Den väger massvis. Förmodligen på grund av detta släpptes den bara i 700 exemplar i Sverige. Jag fick aldrig tag i den då men nu så! =)
Tjoho!