lördag 8 september 2012

Radiotjänstreklam

I veckan har det varit debatt om att det nu finns förslag på att tvlicensen ska bli en skatt istället för en avgift. Jag har ingen större åsikt om detta mer än att jag förhoppningsvis slipper se deras idiotiska reklam på tv var och varannan dag. Varenda gång jag ser den retar jag mig på att våra inbetalade avgiftspengar ska gå till att göra dessa reklamsnuttar. Det är inte billigt att ha reklam i tv och jag minns ungefär hur mycket pengar det rörde sig om att ha några reklamsnuttar i tv för Sölvesborgs nya bostadsområde Ljungaviken. Då var det dessutom bara reklam i lokaldelarna här i södraste Sverige. Jag kan bara gissa vad det kostar att ha alla dessa reklamsnuttar i rikstv. Använd de pengarna till något vettigt istället. De borde spara enorma summor på att inte längre göra dessa reklamsnuttar.