tisdag 11 september 2012

Trolle Ljungby och deras ankor

lizzibitch.blogg.se
För ett tag sedan körde jag förbi Trolle Ljungby. Där är tre stora gupp, stora varningskyltar om alla fåglarna som är i området och skyltat med att man ska köra sakta. Vad är problemet?
Jag är förmodligen inte världens mest djurvänliga i alla lägen. Myggor, flugor och getingar smäller jag om de inte sticker ut när jag försöker hjälpa dem. Jag ser dock en stor skillnad i en stor fågel och en fluga. När jag kom med bilen ligger det fyra ankor, fullvuxna, mitt på vägen, överkörda. Någon har bara plöjt över dem med bilen och dessutom inte ens gått ut efteråt och flyttat på dem.
Hade jag sett vem som gjort det hade de fått allvarliga problem.
Man ska ha respekt för allt levande och som denna person gjorde förtjänar de i mina ögon till och med ett straff. Vissa saker gör man inte. Stackars ankorna.