lördag 27 oktober 2012

Abortdebatten

Aborter har varit på tapeten igen. Personligen tycker jag inte om det men jag tycker verkligen inte alla andra ska lägga sig i en annan människas vilja. Jag tycker barn förtjänar att födas till ett liv där de är önskade. Det finns för många barn i Sverige som inte har det så bra som de kunde ha det och tanken på hur många fler de kan bli om abortgränsen sänks eller i värsta fall att det förbjuds kan jag inte ens föreställa.

Jag är emot abort på det sätt att jag tycker att man ska förhindra dem genom att aldrig sätta sig i den sitsen men det kommer ändå alltid hända. Händer det är det upp till den personen att ta det beslutet.
Det är inget lätt beslut för någon att ta för alla är medvetna om att det är ett annat liv.

Om det skulle vara så att gränserna hade sänkts är det bara att räkna med att det kommer göras olagligt och bakom stängda dörrar. Vem vill det?

Den som inte upptäcker att de är med barn förrän det "är för sent"? Hur gör man då?
Jag känner mer än en som gått mer än halva tiden innan de upptäckt att de är med barn. Då är det för sent att göra någonting åt det men vad ska man då göra med de som går precis över tolv veckor?
Det behöver inte vara så märkligt.
I Sverige är det förbjudet att adoptera bort sitt barn.
Vad ska man göra då?
Jag tycker det är bra att det finns gränser och tycker att det är bra som det är nu.