onsdag 10 oktober 2012

Onsdagar

Jag älskar onsdagar! De andra dagarna behöver inte känna sig utanför för jag tycker om dem med men onsdagar är min arbetsdag då jag bara jobbar tjugo timmar i månaden för den lilles skull. Detta betyder att jag är på jobbet så tidigt jag bara kan för det finns inget bättre än att vara där så tidigt att man hör när ljuden i byggnaden kommer igång, när eleverna anländer och när klockan ringer in för lektion. Jag är helt övertygad om att läraryrket utan problem kan klassas som världens bästa jobb trots att många gnäller över jobbiga elever, fel klassrum, dålig lön, för lite lov, för lite raster.. alltid finns det något att gnälla över!
Så är det överallt.
Jag saknar dock fortfarande en väldigt trevlig arbetskamrat som slutade för ett nytt jobb till sommarlovet. (Sommarlov, bara hör vad bra vi har det!)

Alla som nu inte vet vad ni vill göra med ert liv!
Bli lärare!
Varje dag på jobbet är fantastisk! =)